Ma pages

July 24, 2010

Love Story...

Sedihnya hati bila paparan di muka2 akhbar, siaran Tv dan radio tidak henti2 menayangkan suasana pilu y berlaku dalam kalangan remaja2 kini...
MasyaAllah...
Kes pembuangan bayi
semakin berleluasa menunjukkn taring seperti dunia ini menghalalkannya...Disebalek kopiah dan tudung labuhmu kau sembunyikan nafsu syaitan! Anehnya dunia.. Malangnya nasib si kecil suci y tidak berdosa dihimpit kehinaan dua manusia bernafsu binatang! Belum sempat jasadnya melihat dunia... mereka dipaksa pergi tanpa sempat mengucapkan selamat tinggal.....



Wahai Manusia hingusan! haiwan pun tauu sayang anak la...!!

CUBA...di acah kepada anak ayam...sudah2 tentu disergah blek oleh ibunya...
CUBA... di usik si anak kucing y baru lahir.. bersungguh2 si ibunya mengomel utk mndptkan kembali anaknya...
CUBA...dilastik anaknya beruk..CONFORM! ada yang masuk hospital disebabkan kena gigit dengan bapak beruk!



SEMUANYA DEMI APA KALAU BUKAN KERANA ANAK Y MEREKA LAHIRKAN DENGAN PENUH KASIH DAN SAYANG.........................
TP..MANUSIA PULA LAHIRKAN DENGAN PENUH RASA MALU, JIJIK DAN HINA....

Mulianya makhluk bernama HAIWAN ne..!!
Nah!...jika begitula senarionya...manusia2 durjana y gemar amek pakej "Touch n Go" ne nak diketegorikan sebagai apa plak...????

LU PIKIR LA SENDIRI...!!
Tu Y boleh timbul Kes Buang Anak tu kan...!!
Pasal pikir ikut kepala lu sendiri jaa kan...??

Time buat SERONOK! x peduli dah org kat sebelah..!
Dah buat TAKUT! mula la nk gugur atau buang anak kat kg sebelah..!

***** wahai 'gadis'......asalmu suci tp sengaja dicemarkan..fikirlah dengan akal kurniaan Tuhan... kalau xnk guna... lebih baik sedekahkan ja akal tu pada org utan..bolehla org utan tu buat modal cari kerja utk beli pampes pakai buang utk bayinya....bolehla org utan tu pikir ckit cara nk tutupkan badan mereka dari terdedah sana sini....

Panas telinga x kena bebel...??? BELOM??

Kalau belom ada cerita lagi ne....>>>>

LAGI MELETOP! SERIUS ! PANAS TELINGA KO!

" CINTA FEB "

Mengapa Cinta Febuari? Valentine's Day ?? Eh, dah lepas la kak... Sekarang dah 25 Julai 2010 dah la.... X update langsung akak ne..!
Mungkin ada pembaca saat ini y merungut kpd sya...

Eh,,suka hati sy le kn...:DD Korang terasa ke???jgnla marah...
Apa2pun korang layan dulu cerita di bawah ne ok....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Adik cuma nak tanya ibu, kenapa begini jadinya? cinta Feb

Bu, adik Cuma ingin bertanya…
Rasanya ibu tak akan mampu menjawabnya...
Ibu ingat 14 feb tak
Malam tu ibu ada janji temu
Ibu jumpa jejaka tu
Ibu kata dia cintakan ibu

Benarkah bu?

Dia puji dan puja ibu
Dia rayu dan belai ibu
Katanya cintanya hanya untuk ibu

Benarkah bu?


Ibu terkhayal dengan bujukannya
Ibu terbuai dalam bicaranya
Ibu terlena oleh bisikannya

Benarkah bu?


Ibu tak kisah dia peluk ibu
Ibu izin dia sentuh jasad ibu
Ibu puas dapat buktikan setia ibu
Macam dia kata.. mahu bukti cinta dari ibu

Tapi benarkah bu?

Masa berlalu,
Hari ini lepas 9 bulan...
Pohon yang ibu dan lelaki tu tanam telah membuahkan hasil
Hari ini buah cinta kalian telah terzahir
Hari ini bukti kasih jejaka itu pada ibu telah lahir...

tapi benarkah bu?

Kenapa dia tidak sama menyambut kami?
Kemana dia telah pergi tidak azankan kami?
Mengapa ibu pun benci kami?
Sedangkan inilah semaian tanda cinta kalian?

Mengapa ibu?

Tak terasakah sakit dan perit
tak berbakikah kasih dan sayang dan
Tidak lagi kah ibu berTuhan?

Benarkah ibu?
Benarkah begitu?

adik cuma nak tanya je bu.....

Renung renung kanlah !!!

-Bila seronok, aku cari....pasanganku
-Bila sedih, aku cari....Mak
-Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
-Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak
-Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
-Bila berduka, aku peluk erat....Emakku
-Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
-Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak
-Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
-Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"
-Selalu.. aku ingat pasanganku
-Selalu.... Mak ingat kat aku
-Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
-Entah bila... aku nak talipon Mak
-Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
-Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak

-Renungkan:

-"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...
-bolehkah kau kirim wang untuk Mak?
-Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".

-Berderai air mata jika kita mendengarnya........

-Tapi kalau Mak sudah tiada..........
-MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....

-Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
-berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
-berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin ibunya.....
-berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis ibunya.......
-berapa ramai yang sanggup....... membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
-berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....

-Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......

masyaAllah......

Sedarlah wahai....

*REMAJA

**Terutamanya kamu gadis!!...y sering dibolak balekkan oleh nafsu sang kumbang...
Lindungilah kehormatanmu...

AKU..??

Ya....Aku juga seorg REMAJA...
Ya....Aku juga seorg GADIS....
TAPI...
Alhamdulillah....
Aku adalah REMAJA dan GADIS y masih dan InsyaAllah akan terus
berada dalam kalangan manusia y maseh waras akal fikiran...

Walau maseh setahun jagung dalam kancah pentarbiahan...




Astaghfirullahal'azim......

Ya Allah.. Ya rabbi... Ya alim...
Kau Tunjukkanlah kami jalan y benar.....
Kuatkanlah hati kami utk trus bersamaMU...

Ameen Ya Rabb...









.....Sz.....

No comments:

Post a Comment

UrComment..

There was an error in this gadget